|
In juni heeft AD.nl een artikel geplaatst waarin de resultaten van een door de universiteit van Madrid uitgevoerd onderzoek is gebleken dat Koffie drinken toch gezond is.
Sterker nog, bij vrouwen van middelbare leeftijd blijkt de kans aan een vroeg einde als gevolg van een hartaandoening dankzij het regelmatig drinken van een kopje koffie zelfs af te nemen.
Eerdere onderzoeken naar de gevolgen van het drinken van koffie, gaven een wisselend beeld; soms bleken er voordelen, soms bleken er nadelen. Naar nu blijkt is koffie dus minder ongezond dan tot nu toe werd gedacht, stellen de onderzoekers, die meer dan 120.000 mannen en vrouwen in de Verenigde Staten onderzochten.
Koffie bevat cafe?ne, een verslavende en oppeppende stof. De onderzoekers denken dat deze stof zorgt voor de vermindering van het aantal hart- en vaatziektes onder koffiedrinkers.
(ANP)
Uit onderzoek blijkt dat zware koffiedrinkers zo'n beetje de helft minder kans hebben op het ontwikkelen van diabetes in vergelijking met mensen die weinig tot geen koffie drinken. Lees hier meer over op onze pagina Koffie verlaagt kans op diabetes type 2.
|