Koffiebean
  Koffiebean » Koffie Uw klantgegevens  |  Inhoud koffiekopje  |  Afrekenen
Assortiment
KOFFIEBONEN
Espressobonen 0.5kg
Espressobonen 1kg
Espressobonen proefpakket
Espressobonen voordeelpakket
Biologische koffiebonen
Fairtrade koffiebonen
Rainforest koffiebonen
Cafe Cult koffie->
NexPod® Capsules
Delicatessen Zoetwaren->
Espresso Apparaten
Ontkalken & reinigen
Barista Tools
Koffiesiropen->
Koffiemolen
Melkopschuimers
Slagroomspuiten->
Koffieservies->
Koffie allerlei
Kadobonnen
Koffie kado pakketten
Boeken
Koffie Canvas
Caffe Kimbo
Barista Workshop
Thee
Sale
Nieuw in ons assortiment
Maple Walnut koffiebonen 250 gram
Maple Walnut koffiebonen 250 gram
6.29EUR
Meer over koffie
Koffie bewaren
Koffie cookies
Koffie spreuken ->
Koffie recepten ->
Koken met koffie
Koffie dessert
Koffie geschiedenis ->
Koffie & gezondheid
Koffie verpakking
Koffie zetten
Koffie weetjes
Koffie proeven
Koffie woordenboek
Koffie news
Koffieritueel
Koffie & muziek
Kerstpakketten
Onderhoudstips
NexPod® FAQ
Gebruiksaanwijzingen
Fabrikanten
Informatie
FAQ
Links
Drie kopjes koffie per dag kan nog net

BAARN - Goed nieuws voor koffieliefhebbers: wie drie kopjes koffie per dag drinkt, heeft nagenoeg dezelfde bloeddruk als iemand die helemaal geen cafeïne tot zich neemt, zo blijkt uit Amerikaans onderzoek.
Lange tijd werd aangenomen dat het drinken van meerdere kopjes koffie per dag de bloeddruk aanzienlijk verhoogt.
Een hoge bloeddruk kan leiden tot hartaandoeningen zoals een beroerte of hartinfarct. Maar volgens Liwei Chen, verbonden aan de Louisiana State University, is het drinken van drie koppen op een dag "veilig".

Voor het onderzoek werden de gegevens van zes voorgaande studies, die 170.000 deelnemers omvatten, samengevoegd. "Tot drie kopjes koffie was er bij de deelnemers nauwelijks sprake van een verhoogde bloeddruk," aldus Chen. "Er blijkt zelfs geen verschil tussen de inname van drie kopjes en onthouding van cafeïne."
De deelnemers werden gevraagd naar hun koffiegewoonten en een groot deel van hen werd gedurende 33 jaar gevolgd. Slechts één op de vijf koffiedrinkers kreeg uiteindelijk met een hoge bloeddruk te maken; hetzelfde geldt voor geheelonthouders.

Grens
Volgens Lawrence Krakoff, onderzoeker voor het Mount Sinai Medical Center in New York, is koffie "geen risicofactor voor een hoge bloeddruk". "Maar wanneer mensen 12 koppen of meer per dag drinken en niet kunnen slapen, lijkt het me verstandig de cafeïne-inname te verminderen," voegt hij daaraan toe.
Daarbij kan volgens Chen de manier waarop mensen op koffie reageren verschillend zijn, bijvoorbeeld door genen. "Voor sommige mensen is het veilig om veel koffie te drinken, maar niet voor iedereen." Er is dan ook meer onderzoek nodig om algemeen geldende conclusies te kunnen trekken.

Bron: NU.nl

Aantal beoordelingen: 0
Beoordeling schrijven
Vertel een vriend(in))
Vertel een bekende over dit artikel:  
Bookmark and Share
Koffiekopje
Uw koffiekopje
is leeg
Snel zoeken
 

Gebruik trefwoorden om een product te vinden.
Uitgebreid zoeken
Meest verkocht
01.Espresso Decaf (Cafeinevrije) 1kg
02.Espresso Kenya 1kg
03.Espresso Colombia 1kg
Aanbiedingen
Caffe Kimbo Cappuccino kop en schotel
Caffe Kimbo Cappuccino kop en schotel
5.87EUR
5.28EUR
Beoordelingen
Espresso Kenya 1kg
De Senseo is inmiddels achterin een kast verdwenen.... -
De ..

5 van 5 bonen!
Neem contact op

Volg ons op